Regulamin
REGULAMIN SKLEPU
INTERNETOWEGO
TREND HOME
- Oznaczenie Sprzedawcy :
Tczewska 45,
83-250 Skarszewy
NIP: 5922276285
REGON: 382670374
Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, identifikująca się numerem KRS 0000774071
Kapitał zakładowy: 5000 zł
Tel: +48 608 122 317
e-mail:
sklep@trend-home.pl
- Definicje
- Użyte w
Regulaminie pojęcia oznaczają:
a) Adres
reklamacyjny oraz adres do odstąpienia od umowy– adres lub adresy wskazane w
Regulaminie przez Sprzedawcę jako adresy do składania określonych oświadczeń,
będące adresami do korespondencji;
b) Dni
robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy;
c) Dokument
sprzedaży – faktura VAT lub Paragon, w zależności od wskazań Klienta;
d) Forma
dostawy – forma dostarczenia zamówionego Produktu, wybrana przez Klienta
podczas składanego Zamówienia lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych
ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej Formy
dostawy;
e) Forma
płatności – forma zapłaty za zamówiony Produkt, wybrany przez Klienta podczas
składanego Zamówienia oferowana przez Sklep.
f) Klient
– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna
albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną; - która na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie składa zamówienie.
g) Kodeks
Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
h) Kodeks
dobrych praktyk - zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i
zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym
praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
i) Konsument
- pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
dokonująca u Sprzedawcy zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
j) Konto
– przydzielona danemu Usługobiorcy część Sklepu Internetowego, za pomocą
którego może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
k) Miejsce
wydania rzeczy - miejsce wskazane przez Klienta w złożonym Zamówieniu, pod
który ma zostać dostarczony zakupiony przez Klienta Produkt;
l) Moment
wydania rzeczy - moment, w którym Klient lub inna upoważniona do odbioru osoba
obejmuje Produkt będący przedmiotem zawartej Umowy sprzedaży w posiadanie;
m) Newsletter-
usługa świadczona drogą elektroniczną, polegająca na wysyłaniu do Usługobiorców
przez Usługodawcę informacji handlowych własnych Produktów;
n) Regulamin
– niniejszy dokument;
o) Sprzedawca
i Usługodawca - Trend Home Sp. z o.o., Tczewska
45,83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON: 382670374, Tel: +48 608 122 317,
e-mail: sklep@trend-home.pl .
p) Produkt
– dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
q) Umowa
sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
r) Usługi
– usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną;
s) Usługobiorca
– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna;
albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną; - która korzysta lub zamierza korzystać z Usługi
Elektronicznej.
t) Ustawa
o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
u) Wymagania
techniczne – minimalne wymagania, których są niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca/Usługodawca, tj.: (1)
komputer/laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do; (2) poczty
elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i
wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i
wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej,
Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) włączenie w przeglądarce
internetowej włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript ;
(5) aktywny adres e-mail;
v) Zamówienie
– oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy
Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na
odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia
Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i
wykonania Umowy Sprzedaży.
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy
Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą
elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu
Internetowego https://trend-home.pl/
.
- Niniejszy
Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej https://trend-home.pl/
w sposób umożliwiający jego
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub
zapisanie na nośniku w każdej chwili.
3. Warunkiem
rozpoczęcia korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem
i jego pełna akceptacja.
- Usługodawca/Sprzedawca
nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania
na odległość, a Usługobiorca/Klient poniesie jej koszty w wysokości
wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz
określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- Wszelkie
terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin
oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli
początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie
uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
- Korzystanie
ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system
teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych wymagań
technicznych.
- W
przypadku oferowania wymienionych produktów/usług, Sprzedawca/Usługodawca
informuje na kartach produktów oraz na innych stronach informacyjnych
sklepu o funkcjonalności produktów z elementami cyfrowymi, treści
cyfrowych lub usług cyfrowych. Ponadto Sprzedawca/Usługodawca informuje o
mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony, jak również o
mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności produktów z
elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych.
- Usługobiorca
/ Klient zobowiązany jest do:
a) podawania
przy rejestracji i zamówieniu w ramach Sklepu Internetowego wyłącznie
prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych, jak również ich
niezwłocznego aktualizowania;
b) korzystania
z usług udostępnianych przez Usługodawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania
Usługodawcy, Sklepu Internetowego i innych Klientów/Usługobiorców;
c) korzystania
z usług udostępnianych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami prawa i
postanowieniami Regulaminu;
IV.
Usługi świadczone drogą
elektroniczną
- Usługi
są świadczone przez Usługodawcę nieodpłatnie, 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu.
- Usługodawca
świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi
Elektroniczne na rzecz Usługobiorców:
a) Konto
Użytkownika;
b) Newsletter;
c) Składanie
zamówienia oraz zawieranie Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie;
- Korzystanie
z Konta Użytkownika możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków
przez Usługobiorcę:
-
wypełnieniu formularza rejestracji i zaakceptowaniu postanowień niniejszego
Regulaminu,
- kliknięciu pola „Zarejestruj”.
- Po
rejestracji Konta, Usługobiorca może zalogować się do Sklepu internetowego
podając wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej (adres
e-mail) oraz hasło.
- Umowa
o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta Użytkownika w
Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Usługobiorcę żądania usunięcia Konta.
- Newsletter
to usługa świadczona na żądanie Usługobiorcy po zawarciu Umowy, obejmuje
otrzymywanie przez Usługobiorców, którzy udostępnili Usługodawcy swój
adres e-mail, drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących
produktów i usług Usługodawcy, w tym w szczególności informacji o ich
aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych.
- Umowa
o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Usługobiorcę żądania usunięcia
jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą
linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi
Newsletter.
- Umowa
o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia
Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu
z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez
Usługobiorcę.
- Usługodawca
może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług z Usługobiorcą za
14 dniowym okresem wypowiedzenia z ważnych przyczyn, rozumianych jako
zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną
przez Usługodawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w
umowie zawieranej pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą lub zmiana zakresu
lub świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu.
- W
przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień niniejszego
Regulaminu, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do
zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu,
może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu
wypowiedzenia.
- Rozwiązanie
umowy o świadczenie usługi Konta przez którąkolwiek ze Stron, jak również
rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta za zgodą obu Stron nie ma
wpływu na prawa nabyte przez Strony przed jej rozwiązaniem.
V.
Zamówienia/Umowa
Sprzedaży
1. Złożenie
Zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy
przez Klienta.
2. Ogłoszenia,
cenniki, reklamy i inne podane informacje o Produktach stanowią zaproszenie do
zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
3. W
celu złożenia zamówienia na towar, Klient zobowiązany jest wejść na stronę
internetową Sklepu i za pomocą interaktywnego formularza dokonać wyboru Produktu,
wysyłając prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz Zamówienia.
4. W
trakcie składania Zamówienia należy wskazać następujące dane wymagane do
złożenia Zamówienia i dostawy Produktu: imię i nazwisko, adres z podaniem ulicy
numery domu i mieszkania, miejscowości, kodu pocztowego), numeru telefonu
kontaktowego, adres poczty elektronicznej, danych dotyczących kupowanych
Produktów, sposobu płatności, sposobu dostawy, danych do wysyłki. Do momentu
potwierdzenia danych Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzonych
danych. Dokonując rejestracji należy kierować się stosownymi informacjami.
5. W
celu złożenia Zamówienia Klient powinien dodać do Koszyka Produkt, który
zamierza kupić. Dodanie Produktu do Koszyka nie jest równoznaczne ze złożeniem
Zamówienia. Produkty mogą być dowolnie dodawane lub usuwane z Koszyka przed
wysłaniem zamówienia. Koszyk umożliwia Klientowi zarządzanie zamawianymi
Produktami oraz przeliczanie wartości Zamówienia przed wysłaniem zamówienia.
6. Cena
Produktu na stronie internetowej podana jest w złotych polskich i jest ceną
brutto zawierającą podatek VAT. Niezależnie od ceny produktu Klient ponosi
koszty dostawy Produktu zgodnie z informacją zawartą na stronie internetowej.
Cena Produktu w chwili zamówienia jest ceną wiążącą i nie może ulec zmianie po
złożeniu przez Klienta Zamówienia.
7. Złożenie
zamówienie przez Klienta polega na dodaniu do Koszyka wybranych Produktów oraz
wybraniu sposobu płatności i sposobu dostawy. Klient może złożyć Zamówienie po
zalogowaniu się na swoje Konto lub w przypadku braku Konta podając w Formularzu
Zamówienia dane niezbędne do realizacji przez Sprzedawcę Umowy sprzedaży.
8. Klient
jest uprawniony określić formę rachunku (paragon lub faktura VAT).
9. W
przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie
internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez
Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów
będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże
Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca
prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi
oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania
przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
10. Zamówienie
wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
11. Sprzedawca
przystępuje do realizacji złożonego Zamówienia (tj. kompletowania i
przygotowania Produktu do wysyłki) niezwłocznie tj. zazwyczaj w ciągu czterech
dni roboczych, liczonego od momentu zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym
Sprzedającego bądź od przesłania potwierdzenia dokonania płatności, w przypadku
wyboru przez Klienta przelewu jako Formy płatności lub od momentu przyjęcia
Zamówienia w przypadku wyboru przez Klienta Formy Płatności za pobraniem.
12. Zamówiony
Produkt dostarczony zostanie na adres wskazany przez Klienta.
13. Sprzedawca,
działając zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, nie jest
uprawniony do realizacji Zamówienia w przypadku, gdy Produkt został wycofany z
obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie decyzji właściwych
władz.
14. Niezależnie
od powyższego Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wycofania poszczególnych towarów
z oferty dostępnej na stronie internetowej Sklepu w każdym czasie. Powyższe
uprawnienie nie dotyczy złożonych już zamówień.
15. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych zawartych w treści zamówienia
Produktu. W wypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę nieprawdziwości lub
niekompletności danych zawartych w treści zamówienia Sprzedawca w terminie
dwóch dni od daty założenia zamówienia może odmówić realizacji Zamówienia albo
poprosić Klienta o prawidłowe wypełnienie zamówienia.
16. Sprzedawca
przestrzega Kodeksu dobrych praktyk.
VI. Forma płatności
1. Klient
może zapłacić za zamówiony towar gotówką przy odbiorze lub wybrać inną formę płatności,
tj.:
a) przelew
na konto bankowe:
93 1050 1764 1000 0090 3222 7101
Bank: ING Bank Śląski SA wraz z określeniem tytułu wpłaty (numer zamówienia) i
nazwiska Klienta.
b) płatność
za pośrednictwem serwisu rozliczeniowego PayU,
b) płatność
za pośrednictwem serwisu imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach
,
c) płatność
za pośrednictwem serwisu Przelewy24 dzięki PayPro SA.
d) płatność
za pośrednictwem PayLane. Płatności są obsługiwane przez spółkę PayLane sp. z
o.o. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Norwida 4, kod pocztowy: 80-280, KRS:
0000227278.
e) zapłata
kartą płatniczą visa, mastercard. karta kredytowa zostaje obciążona w momencie
zakupu towaru
f) za
pobraniem tzn. przy odbiorze przesyłki od firmy kurierskiej GLS bądź DPD (za
zamówienie do kwoty 5000 zł),
2. Klient
jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na stronach internetowych Sklepu
o terminie zapłaty za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w
terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim
bezskutecznym wezwaniu do dokonania zapłaty wraz z wyznaczeniem dodatkowego
terminu może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu
cywilnego.
3. Użytkownik
dokonując płatności elektronicznej zostanie poinformowany bezpośrednio przed
jej dokonaniem o wysokości w jakiej płatność winna zostać dokonana, o możliwych
sposobach jej przeprowadzenia oraz o danych operatora realizującego płatności,
jeżeli w danej usłudze jest taka możliwość. Szczegółowy regulamin dokonywania
płatności za pośrednictwem operatorów realizujących płatności elektroniczne
dostępny jest na stronie internetowej danego operatora.
4. Dokonując
płatności za pośrednictwem operatora płatności elektronicznej, Użytkownik w
celu dokonania zapłaty powinien postępować zgodnie z instrukcjami podawanymi
przez operatora płatności elektronicznych.
VII.
Forma dostawy
1. Dostawa
realizowana jest za pośrednictwem:
a) firmy
kurierskiej GLS czas dostawy maksymalnie- 5 / pięć / dni roboczych,
b) firmy
kurierskiej DPD czas dostawy maksymalnie- 5 / pięć / dni roboczych,
2. Wybór
dostawy jest dokonywany przez Klienta.
3. Realizacja
zamówienia w sklepie internetowym wynosi maksymalnie 14 / czternaście / dni roboczych,
liczonych od momentu złożenia zamówienia. Do tego czasu należy dodać czas
przewoźnika, który został podany wyżej w ust. 1. Sprzedawca dołoży starań, aby
powyższe terminy były krótsze.
4. Dostawa
towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.
5. Sprzedawca
zastrzega możliwość czasowej niedostępności oferowanych towarów.
6. Jeżeli
Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że Produkt nie jest
dostępny, niezwłocznie najpóźniej jednak w terminie następnego dnia roboczego
od daty złożenia przez Klienta zamówienia, zawiadomi o tym fakcie Klienta,
który podejmie decyzję o dalszych losach złożonego przez niego Zamówienia. Jeżeli Sprzedawca nie może wykonać
świadczenia o właściwościach indywidualnie zamówionych przez Klienta z powodu
przejściowej niemożności jego spełnienia, Sprzedawca może za zgodą Klienta
spełnić świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu
oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie lub w inny ustalony zgodnie przez strony
sposób.
7. Zamówienia
są realizowane od poniedziałku do piątku we wszystkie dni tygodnia, z
wyłączeniem świąt i dni wolnych ustawowo od pracy.
8. Wysyłka
Produktu odbywa się w warunkach zapewniających jego jakość i bezpieczeństwo
stosowania zgodnie z odpowiednimi normami technicznymi i przepisami prawa
polskiego.
9. Klient
ponosi koszty dostawy Produktu w wysokości określonej na stronie Sklepu
Internetowego. Informacja o kosztach dostawy jest dostępna w zakładce - koszty
dostawy. Koszt dostawy produktu zostanie doliczony do ceny towaru w trakcie
składania zamówienia przez Klienta.
10. Sprzedawca
zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
11. Zaleca
się, aby Klient w miarę swoich możliwości dokonał sprawdzenia stanu przesyłki i
produktu po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu
realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy, etc.) spisał odpowiedni
protokół w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki bądź Produktu
powstałego w trakcie transportu.
12. Sprawdzenie
przesyłki ułatwi i przyspieszy dochodzenie ewentualnych roszczeń od podmiotu
odpowiedzialnego w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki powstałego w
trakcie transportu. W takich sytuacjach zaleca się, aby Konsument skontaktował
się w miarę możliwości w jak najszybszym czasie ze Sprzedawcą telefonicznie: +
48 608 122 317 lub
na adres: sklep@trend-home.pl
.
VIII.
Uprawnienie
do odstąpienia od Umowy
1. Konsument,
który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić
od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów
określonych w rozdziale VIII. ust. 11 i 15 niniejszego Regulaminu. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy może zostać złożone poprzez elektroniczny formularz
zwrotu dostępny na stronie Sprzedawcy https://trend-home.pl/
lub na adres Sprzedawcy Trend Home Sp. z o.o., Tczewska 45,83-250
Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON: 382670374, Tel: +48 608 122 317, e-mail : sklep@trend-home.pl
. Konsument może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać
ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy stanowiącego załącznik nr 1 lub
dostępnego na stronie sklepu.
3. Bieg
terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a) dla
umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta
lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku
umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii
lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas
oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
b) dla
pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Sprzedawca
z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta
prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W
przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana
za niezawartą.
- Sprzedawca
jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w
tym koszty dostarczenia Produktu – rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej
z elementami cyfrowymi. Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia
z ust.6 dotyczące zwrotu wszystkich dokonanych płatności nie odnoszą się
do dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu
dostarczenia produktów innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny
w Sklepie Internetowym.
8. W
odniesieniu do Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z
elementami cyfrowymi) konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić
Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do
odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument zgłaszający zwrot jest zobowiązany do spakowania produktu i zwrócenia go do sprzedającego w stanie takim, jakim go otrzymał. W momencie wykrycia wad produktu, składanie jest zabronione. Odesłanie złożonego produktu do sprzedającego wiąże się z brakiem akceptacji zwrotu. Zakupiony
Produkt należy zwrócić na adres Sprzedawcy (Trend
Home Sp. z o.o.Tczewska 45,83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON: 382670374,
Tel: +48 608 122 317, e-mail : sklep@trend-home.pl .
- Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu – rzeczy
ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi) – będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W
odniesieniu do Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z
elementami cyfrowymi) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca sam zaproponował,
iż odbierze Produkt od konsumenta.
- W
przypadku Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z
elementami cyfrowymi) – konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu
Produktu. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez
niego dodatkowych kosztów.
- W
przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej
lub usługi cyfrowej – Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia
konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż
dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie
korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej –
dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które:
1) są
użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które
stanowiły przedmiot umowy;
2) dotyczą
wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;
3) zostały
połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez
nadmiernych trudności;
4) zostały
wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z
nich korzystać.
- Z
wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w ust.12 pkt (1 -3) Sprzedawca
na żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które
zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania
z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę. W
przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić konsumentowi
dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności
przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma wpływu na
uprawnienia konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma
prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze
strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie
przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W
przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej
lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z
tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- W
odniesieniu do Produktu – usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie
konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego
żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili
odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu
spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub
wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą
obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo
do odstąpienia od zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do umów:
a) o
świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości;
b) w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy;
c) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz ruchoma (w tym rzecz
ruchoma z elementami cyfrowymi) – nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
d) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz ruchoma (w tym rzecz
ruchoma z elementami cyfrowymi) – ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia;
e) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz ruchoma (w tym rzecz
ruchoma z elementami cyfrowymi) – dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
f) w
której przedmiotem świadczenia są Produkty – rzeczy ruchome (w tym rzeczy
ruchome z elementami cyfrowymi) -, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami ruchomymi, w tym
rzeczami ruchomymi z elementami cyfrowymi;
g) w
której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
h) w
której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo
inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty –
rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi), inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub
Produktów;
i) w
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
j) o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
k) zawartej
w drodze aukcji publicznej;
l) o
świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o
dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które
konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął
świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca
przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo
art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta;
n) o świadczenie usług, za które konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od
Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została
już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
VI.
Tryb
reklamacyjny dla umów zawartych przed dniem 1 stycznia 2023 r. (Rękojmia)
- Postanowienia
niniejszego rozdziału odnoszą się do umów sprzedaży zawartych przed dniem
1 stycznia 2023 r.
- Klientowi
przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno odnośnie wykonania umowy
sprzedaży, jak i wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Reklamacje
należy złożyć na adres Sprzedawcy Trend Home
Sp. z o.o., Tczewska 45, 83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON:
382670374, Tel: +48 608 122 317, e-mail: sklep@trend-home.pl lub skorzystać z
elektronicznego formularza reklamacyjnego, dostępnego na stronie https://trend-home.pl/ .
- W
przedmiocie wykonania umowy sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się
dostarczyć Produkt bez wad. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec
Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i
kolejnych za wady (rękojmia).
- Klient,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć
rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem
koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
6. Zaleca
się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z Umową Sprzedaży
lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3)
danych kontaktowych składającego reklamację.
- Sprzedawca
odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona
przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi. Roszczenie o
usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z
upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu
określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od
Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady
Produktu Jeżeli Klient żądał wymiany Produktu na wolny od wad lub
usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia
oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego
upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia wady.
8. Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. W przypadku
braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym
zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty
otrzymania wezwania przez Klienta.
- Jeżeli
Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo
złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma
być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie
14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Konsument
może skorzystać z gwarancji, jeżeli została udzielona przez Sprzedawcę.
11. Sprzedający
na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność
wobec Klienta z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
12. Postanowienia
dotyczące konsumenta określone w niniejszym paragrafie stosuje się do umów
zawartych od tego dnia również do Klientów będących osobami fizycznymi
zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy
z treści tych umów wynika, że nie posiadają ona dla nich charakteru zawodowego.
Aby ustalić czy taki klient ma w określonych okolicznościach uprawnienia
konsumenckie, należy zweryfikować czy zawarta umowa ma charakter zawodowy na
podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
VII.
Tryb
reklamacyjny dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r.
- Postanowienia
niniejszego rozdziału odnoszą się do umów sprzedaży zawartych od dnia 1
stycznia 2023 roku.
- W
przypadku braku zgodności produktu z umową sprzedaży w odniesieniu do
konsumentów nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II
ustawy Kodeks cywilny, tylko przepisy określone w Ustawie o Prawach Konsumenta (2.1. w
odniesieniu do reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy
ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej,
która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego od dnia 1.
stycznia 2023 r. w szczególności art. 43a – 43g Ustawy o Prawach
Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r. , 2.2. w
odniesieniu do reklamacji Produktu – treści lub
usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik
treści cyfrowej – zakupionego od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym
dniem, jeżeli dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło
po tym dniu, w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Konsument może skorzystać z
gwarancji, jeżeli została udzielona przez Sprzedawcę.
- Reklamacje należy
złożyć na adres Sprzedawcy Trend Home Sp. z o.o., Tczewska 45, 83-250
Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON: 382670374, Tel: +48 608 122 317, e-mail:
sklep@trend-home.pl lub skorzystać z
elektronicznego formularza reklamacyjnego, dostępnego na stronie https://trend-home.pl/ .
- Produkt jest zgodny
z umową, jeżeli zgodne z umową
pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i
funkcjonalność, a w odniesieniu do produktów z elementami cyfrowymi –
również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji oraz
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi,
o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia
umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto
produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi: nadawać się do celów,
do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem
obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i
bezpieczeństwo, a w odniesieniu do produktów z elementami cyfrowymi –
również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla produktu tego
rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę
charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez
przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że
przedsiębiorca wykaże, że:
a) nie
wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim
wiedzieć,
b) przed
zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków
i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny
sposób,
c) publiczne
zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy.
- Produkt,
aby został uznany za zgodny z umową, musi także być dostarczany z
opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument
może rozsądnie oczekiwać oraz być takiej samej jakości jak próbka lub
wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy,
i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. Do produktów z
elementami cyfrowymi przepisy art. 43k ust. 3 i 4 oraz art. 43l ust. 4
Ustawy o Prawach konsumenta stosuje się odpowiednio.
- Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową o których
mowa powyżej, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został
wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów
zgodności z umową określonych w ust.6 i 7 powyżej, oraz wyraźnie i
odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
- Jeżeli
produkt jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub
wymiany. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od
chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z
umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając
specyfikę produktu oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy
lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu,
robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument
udostępnia Sprzedawcy produkt podlegający naprawie lub wymianie.
Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt. Konsument nie
jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który
następnie został wymieniony.
- Jeżeli
produkt jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) przedsiębiorca
odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2
Ustawy o Prawach Konsumenta;
b) przedsiębiorca
nie doprowadził produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4–6
Ustawy o Prawach Konsumenta;
c) brak
zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował
doprowadzić produkt do zgodności z umową;
d) brak
zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny
albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony
określonych w art. 43d Ustawy o Prawach Konsumenta;
e) z
oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi
on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona
cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w
jakiej wartość produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości produktu
zgodnego z umową.
- Sprzedawca
zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia
ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- W
razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca produkt
Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
produktu lub dowodu jego odesłania.
- Konsument
nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności produktu z umową jest
nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności produktu z umową jest
istotny.
- Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową istniejący w
chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili,
chyba że termin przydatności produktu do użycia, określony przez
przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, jest dłuższy.
- Domniemywa
się, że brak zgodności produktu z umową, który ujawnił się przed upływem
dwóch lat od chwili dostarczenia produktu, istniał w chwili jego
dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego
nie można pogodzić ze specyfiką produktu lub charakterem braku zgodności
produktu z umową.
- Sprzedawca
jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14
dni od dnia jej otrzymania.
19. Postanowienia
dotyczące konsumenta określone w niniejszym paragrafie stosuje się do umów
zawartych od tego dnia również do Klientów będących osobami fizycznymi
zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy
z treści tych umów wynika, że nie posiadają ona dla nich charakteru zawodowego.
Aby ustalić czy taki klient ma w określonych okolicznościach uprawnienia
konsumenckie, należy zweryfikować czy zawarta umowa ma charakter zawodowy na
podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawca
stosuje się do przepisów rozdziału 5b Ustawy o Prawach Konsumenta w
zakresie dotyczącym umów o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który
wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być
dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili
dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak
zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym
czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
IX.
Pozasądowe sposoby
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca
informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter
dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na
to zgodę.
- Szczegółowe
informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości
skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów , wojewódzkich inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
3. Klient,
będący Konsumentem, ma prawo do następujących przykładowych możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu
konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.
- Na
podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013
z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
dostępna
jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi
stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o
świadczenie usług.
X.
Postanowienia dotyczące
Przedsiębiorców (B2B)
1.
Niniejszy rozdział jest skierowany wyłącznie do Klienta lub Usługobiorcy
niebędącego konsumentem, a także niebędącego osobą fizyczną zawierającą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, na
podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawcy
przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym
wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta
żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca
ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać
dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego
przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Usługodawca
może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy
stosownego oświadczenia.
5. Wszelkie
spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
- Z
chwilą wydania przez Sprzedawcę produktu przewoźnikowi przechodzą na
Klienta będącego Przedsiębiorcą korzyści i ciężary związane z towarem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim
wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu
powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za
opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Wysyłka
o masie całkowitej powyżej 20 / dwudziestu / kilogramów podlega
indywidualnej wycenie.
XI.
Klauzula
Force majeure (Siła wyższa)
- Żadna
ze stron nie może ponosić odpowiedzialności za niewykonanie któregokolwiek
ze swoich zobowiązań, jeśli takie niewykonanie zobowiązania jest
spowodowane nieprzewidywalnym zdarzeniem pozostającym poza jego kontrolą
lub incydentem siły wyższej, w tym między innymi epidemią, powodzią,
pożarem, burzą, brakiem surowców, strajkiem transportowym, strajkiem
częściowym lub całkowitym, lub blokadą. Strona, dotknięta takimi
zdarzeniami, musi niezwłocznie powiadomić drugą stronę, nie później niż 10
dni roboczych po wystąpieniu wspomnianego zdarzenia.
- Strony
zgadzają się, że wspólnie będą dążyć, aby jak najlepiej wypełnić
zobowiązanie podczas utrzymywania się takich zdarzeń.
- Niniejsza
klauzula nie ogranicza w żaden sposób uprawnień konsumenckich.
XII.
Opinie
klientów
1. W zakresie
zamieszczania treści oraz jego udostępniania Klient dokonuje dobrowolnego
rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy
i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą
treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby
teleinformatyczne.
2. Klient oświadcza,
że:
a) jest uprawniony do
korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej i/lub
praw pokrewnych do – odpowiednio - utworów, przedmiotów praw własności
przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które
składają się na treści;
b) umieszczenie oraz
udostępnienie w ramach usług, danych osobowych, wizerunku oraz informacji
dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą
osób, których one dotyczą;
c) wyraża zgodę na
wgląd do opublikowanych treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, jak
również upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami
niniejszego Regulaminu;
d) wyraża zgodę na
dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych.
3. Klient nie jest
uprawniony do:
a) zamieszczania w
ramach korzystania z usług danych osobowych osób trzecich oraz
rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub
zgody osoby trzeciej;
b) zamieszczania w
ramach korzystania z usług treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.
4. Opinie o Produktach
mogą być wystawiane tylko w stosunku do faktycznie zakupionych Produktów w
Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta Sklepu internetowego, który
rzeczywiście dokonał zakupu opiniowanego Produktu.
5. Opinie mogą być
udostępniane bezpośrednio na stronie Sklepu lub w zewnętrznym serwisie
zbierającym opinie, z którym współpracuje Sprzedawca i do którego odsyła na
stronie Sklepu Internetowego.
6. Zabronione jest
zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o
Produkcie.
7. Klient wyraża zgodę
na nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego
opinii czy innych treści w ramach Strony Internetowej Sklepu.
8. Sprzedawca nie
zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innym podmiotom nieprawdziwych opinii
lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów ani nie udostępnia
sponsorowanych opinii.
9. Zabronione jest
zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z usług opinii i innych
treści, które mogłyby w szczególności:
a) zostać zamieszczane
w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
b) naruszać
jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw
autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą
przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c) posiadać charakter
obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby
słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub
określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe);
d) pozostawać w
sprzeczności z interesem Sprzedawcy;
e) naruszać w inny
sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa,
normy społeczne lub obyczajowe.
XIII.
Ochrona
danych osobowych
1. Podane
przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności.
2. Sprzedawca
stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę
przetwarzanych danych osobowych.
- Dodatkowe
wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce
„Polityka Prywatności” dostępnej na Stronie Internetowej.
XIV.
Postanowienia
końcowe
- Wszelkie
prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony
internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą
do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób
określony i zgodny z Regulaminem.
- Prawem
właściwym dla umów z Klientami jest prawo polskie. Konwencja Narodów
Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzona w
Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. nie ma zastosowania.
- Wybór
prawa polskiego jako właściwego nie pozbawia klientów, będących konsumentami,
ochrony przewidzianej dla nich przez prawo właściwe dla ich miejsca
zwykłego pobytu w UE.
- W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają
przepisy polskie.
- O
wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie
poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego
zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci
posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich
zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin
wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich
ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje
nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę
w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie
Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje
rozwiązaniem Umowy.
1.01.2023 r.
Załącznik
nr 1
Formularz odstąpienia od
umowy
(wypełnić i odesłać, tylko jeśli Państwo chcą odstąpić od
umowy)
Adres Sprzedawcy
…………………..
………………….
……………………
Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*)
od umowy sprzedaży następujących produktów:
a)
Rzeczy ruchomej(towar)
b)
Rzeczy ruchomej z
elementami cyfrowymi
c)
Rzeczy ruchomej, która
służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej
d)
treści lub usługi
cyfrowej
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data zamówienia(*)/odbioru powyższych produktów)
……………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko / Nazwa / konsumenta(-ów) (*):
…………………………………………………………………………………………
Adres konsumenta(-ów):
………………………………………………………………………………………
Numer rachunku bankowego, jeżeli zwrot ma być dokonany
w tej formie
……………………………………………………………………….
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest
przesyłany w wersji papierowej):
………………………………………………………………………………………………
*niepotrzebne skreślić